2023-2024 Bahar Yarıyılı için Yatay Geçiş Başvuru Sonuçları

2023-2024 Bahar Yarıyılı için yatay geçiş başvurusu yapan öğrenciler;  T.C. kimlik numaraları ve başvuruda kullandıkları pin kodları ile sisteme giriş yaparak değerlendirme sonuçlarına erişim sağlayabileceklerdir. Sonuçlar için tıklayınız.

Yatay Geçişe Engel Bir Durumun Olmadığına Dair Belge’nin kayıt anında istenildiğine dair Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’ ndan gelen yazı için tıklayınız.

İstanbul Kültür Üniversitesi 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Merkezi Taban Puana Göre, Kurumlararası (GNO ile) ve Kurum İçi yatay geçiş başvuruları beyan usulüne göre ilan edilmiştir. Başvuruda bulunan öğrencilerden beyanına göre başvurusu UYGUN (ONAYLANDI) olarak ilan edilen adaylar; 12-16 Şubat (Asil), 19-23 Şubat (Yedek) başvuru ve kayıt koşulları için gerekli olan belgelerin asılları ile kayıt işlemlerini Ataköy binasındaki Öğrenci İşleri Ofisinden gerçekleştirebilirler.

  • Eksik veya gerçeğe aykırı beyan ve belgelerle başvuru yaptığı tespit edilen veya kayıt esnasında kayıt için gerekli olan belgelerin aslını ibraz etmeyen adayların kayıtları yapılmaz; başvuru ve kayıt koşullarına uymayan bir durumla karşılaşılması halinde kayıtları yapılmış ise bulundukları döneme bakılmaksızın kayıtları iptal edilir. Süresi içinde kayıt için gerekli belgelerini teslim etmeyen adaylar, yatay geçiş haklarını kaybederler.
  • Yatay geçiş başvurularında burslu kontenjan bulunmamaktadır. Ancak Üniversitemizde; adayların kayda hak kazandıkları merkezi yerleştirme puanları dikkate alınmakta ve başarı bursu olarak değerlendirilerek burs/indirim tahsisinde bulunulmaktadır.


MERKEZİ TABAN PUANA GÖRE (EK MADDE-1) YATAY GEÇİŞ KAYDI İÇİN GEREKLİ BELGELER:

  • Öğrenci belgesi 
  • Hazırlık başarı belgesi 
  • Ek Madde 1 kapsamında yatay geçiş yapmadığına dair belge
  • Disiplin Cezası Almadığına Dair Belge 
  • Sınav Belgesi ÖSYS (Üniversite yerleşme belgesi) 
  • Sınav Belgesi Puanlar (YGS-LYS puanları dahil olan belge) 
  • Erkek adaylar için Askerlik Durum Belgesi (2003 ve daha büyük öğrenciler için)
  • Nüfus Cüzdan Fotokopisi 
  • Son altı ay içinde çekilmiş 1 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf
  • “Yatay geçişe engel durumu yoktur” yazısı
  • Lise Diploması Fotokopisi
  • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı, Uçak Teknolojisi Programı ve Uçuş Harekat Yöneticiliği Programı'na kayıt yaptıracak öğrencilerin ÖSYS Tercih Kılavuzunda belirtilen belgeleri ibraz etmeleri gerekmektedir.


GENEL NOT ORTALAMASINA GÖRE KURUMLARARASI YATAY GEÇİŞ KAYDI İÇİN GEREKLİ BELGELER:

  • Transkript 
  • Ders içerikleri 
  • Öğrenci belgesi 
  • Hazırlık başarı belgesi 
  • Disiplin Cezası Almadığına Dair Belge 
  • Sınav Belgesi ÖSYS (Üniversite yerleşme belgesi) 
  • Sınav Belgesi Puanlar (YGS-LYS puanları dahil olan belge) 
  • Erkek adaylar için Askerlik Durum Belgesi (2003 ve daha büyük öğrenciler için)
  • Nüfus Cüzdan Fotokopisi 
  • Son altı ay içinde çekilmiş 1 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf
  • “Yatay geçişe engel durumu yoktur” yazısı
  • Lise Diploması Fotokopisi
  • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı, Uçak Teknolojisi Programı ve Uçuş Harekat Yöneticiliği Programı'na kayıt yaptıracak öğrencilerin ÖSYS Tercih Kılavuzunda belirtilen belgeleri ibraz etmeleri gerekmektedir.


KURUM İÇİ YATAY GEÇİŞ KAYDI İÇİN GEREKLİ BELGELER:

  • Transkript 
  • Ders içerikleri 
  • Öğrenci belgesi 
  • Hazırlık başarı belgesi 
  • Disiplin Cezası Almadığına Dair Belge 
  • Sınav Belgesi ÖSYS (Üniversite yerleşme belgesi) 
  • Sınav Belgesi Puanlar (YGS-LYS puanları dahil olan belge) 
  • Erkek adaylar için Askerlik Durum Belgesi (2003 ve daha büyük öğrenciler için)
  • Nüfus Cüzdan Fotokopisi 
  • Son altı ay içinde çekilmiş 1 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf
  • Lise Diploması Fotokopisi

Sorularınız ve iletişim için yataygecisdegerlendirme@iku.edu.tr


Son Güncelleme Tarihi: Cu, 01/03/2024 - 12:40